16.11.07

Segona setmana a la India

Els problemes son oportunitats disfressades!...
Poc imaginavem trobar-nos en aquest paradis emocional despres de l'infern caotic en el que ens vam anar endinsant tot sortint de Rishikesh. Dia i data no encertats, diumenge i Diwali!...
L'excursio de l'hotel a l'estacio de bus ja es va allargar mes del compte per la suma de males indicacions; un cop a l'estacio semblava que la sort ens continuava somrient quan en teoria en 20 minuts sortia el nostre bus directe a Ramnagar... pero en aquest punt la sort va comensar a canviar; ni el bus anava a Ramnagar, sino a Haridwar, i el preu que vam pagar va ser a nivell de guiris (que es el que som aqui, no?!). La nostra primera estafa descarada!! Despres de l'estres de l'estacio de busos de Haridwar intentant trobar el que ens portes cap al nostre cami desitjat, vam descidir probar-ho a l'estacio de tren on semblava que podia ser mes competent, pero va ser un gran error! L'agobio de l'estacio era encara mes gran, on no s'hi entenien ni els propis natius! Despres d'intentar dialogar sense exit amb tots els taquilleros i descobrir que hi havia overbooking als trens, vam decidir reconduir el viatge cap a la tranquilitat del pais vei, Nepal.
La opcio mes factible era tornar a Delhi i agafar el cami desde alla, ja que aquesta estacio te un bon servei pels turistes. Trobar el transport per arribar-hi tambe va ser una altre petita odissea que es va resoldre tornant a l'estacio de busos i "gaudint" d'un viatge d'unes 7 hores a causa del traffic jam!
Un cop alla, tot i trobar-nos a la capital, no podriem seguir fins el dia seguent. A partir d'aqui, pero, les papallones van tornar. Mentre buscavem la forma mes adient per trobar un hotel per passar la nit, vam coneixer dos hindus que vivien a Delhi, en Sanjeet i en Kaku. Despres d'una llarga conversa ens van donar la suficient confiansa per acceptar la invitacio d'anar a dormir a casa seva. Va ser un gran encert ja que ens van brindar la oportunitat de coneixer l'estil de vida en el seu minuscul habitatge (dos llits de fusta i una petita cuina), on vam disfrutar d'una agradable companyia, somriures, cartes, intercanvis culturals, les primeres birres i un xic de ron (horrible!!).
Despres d'haver de remarcar infinites vegades la nostra estimacio a causa de les evidents sospites de les intencions d'un d'ells, ens vam decidir perque 24 hores compartides fossin suficients a pesar de la seva insistencia per quedar-nos un parell de dies mes i veure la ciutat. Aixo, pero, no va significar una barrera per disfrutar de l'estada i descobrir que ens agrada fumar el tabac dels pobres, els bidis (fulla de tabac enrotllada, descoberta a Rishikesh).
Un dia despres, amb un viatge d'autorickshaw, tornavem a ser a l'estacio de Delhi comprant un bitllet direccio Gorakhpur. que va acabar essent un xic mes llarg del que esperavem: primer sis hores de tren-llitera direccio Lucknow i d'aqui, despres de 3 hores de transbord i 2.30 mes de retard, sis hores mes sense seient direccio Gorakhpur, on gracies a l'amabilitat de la gent del tren vam trobar un petit raco prou comode. Arribats a Gorakhpur no ens va ser gens dificil trobar el bus que ens protaria fins la frontera entre els dos paisos, Sunauli.
L'arribada va ser mes tard del que s'havia contemplat i la frontera ja estava tancada. El tema no semblava tan greu quan els passatgers i el conductor ens van convidar a esperar les hores dins el bus, pero el vigilant de l'estacio va creure mes convenient que les convivissim a la intemperie amb els mosquits, fet que no va agradar gaire a ningu. Tot i aixi va ser divertit fer la petita comuna fins la sortida en plan refugiats a les 5 del mati cap a les portes Nepalis.
Dos hores mes tard, amb el visat nepali en regla i un petit viatge amb ciclorickshaw, ja erem a Bhairhawa, un petit poble nepali on probablement erem els unics turistes i l'angles era mes nefast que el nostre! Aqui vam disfrutar d'unes hores de descans en condicions, una bona dutxa i un plat de bon menjar autocton; tot per conscienciar-nos de les 9 hores de bus que ens qudaven fins a Pokhara.
Un viatge pesat pero mes motivador cada cop que ens allunyavem km a km de la frontera i ens endinsavem en aquest paradis muntanyenc.
Ara ens trobem recuperant-nos de tots els desplasaments en una preciosa zona de Pokhara molt poc autoctona (ja que hi ha mes turistes que nepalis) i alhora preparant-nos per desapareixer durant, mes o menys, dos setmanes de la civilitzacio, muntanya amunt... ben amunt (cap els 5000 m! jeje!). A punt estar de comensar l'esperat trekking!...
Amb energies positives i piles recarregades ens despedim fins...
Namaste!

7 Comments:

At 10:55, Blogger neus said...

Lula!

Com ja pots imaginar-te segueixo intensament totes les noticies que aneu enviant dsd aquest meravellos viatge q esteu fent. I, asseguda a la cadira del curru, em moro d'envjea, i de ganes de veure i sentir, a la vostra tornada, tot el que esteu veient i visquent.

Mil gràcies pel mail de felicitats, ha sigut el millor regal en un dia com avui. Un algú molt especial, a milers de km, i amb pocs mitjans per comunicar-se, s'enrecorda un cop més de que som 16 de novembre. Això diu tant... T'estimo molt preciosa, molt.
Disfruta tot això al màxim, t'ho mereixes!

I sí, tenim cita a la tornada, i aquest cop de debó, vale?

Un peto gegant, neus.

At 13:07, Blogger Acorroma said...

Buenas!!!

De verdad que casi lloro de emoción al leeros, Lourdes, que hariamos sin ti... porque si tuvieramos que enterarnos por Imanol...

Cada día le toco la panza a mis budas (y son unos cuantos) para que ya que os tiene por ahi cerca os eche, al menos de vez en cuando, un vistacillo. Me ha dicho que si, que no me preocupe que aunque os moveis mucho no os pierde la pista.

Vivirlo todo, por vosotros y por los que solo os acompañamos de pensamiento, y sobretodo volver para contarnoslo!

Estoy super orgullosa de vuestra azaña.

Mil Besos y un abrazo!

Azahara

At 19:49, Blogger la mami said...

Hola guapos,
Estoy muy orgullosa, llena de envidia y de sorpresa, (el ahora espiritu salvaje de equeño se asustaba hasta de su chupete) jejejeje
Oye disfrutar mucho vuestro particular Itaca, cuidao y mirar bien que comeis, bebeis y fumais que haya mucho malo por hay suelto

At 21:04, Anonymous Anónimo said...

Aquest dies, per anar a treballar passo per la Collada de Parpers, _ que són uns 350 mts d'alçada_ i m'estalvio les cues de la C-60.

Per uns moments també m'allunyo de la civilització, les aglomeracions,...
però clar.... em sembla que NO és el mateix,... 5.000 metres és bastant enlaire , no?

Que res, que part del meu descans passa per llegir les aventures d'aquesta gent que vagueu pel Nepal.
Bona estada .

Joaquim T.

At 13:38, Anonymous Anónimo said...

Eiiiii parella!!!! joder quina puta enveja!!!! (sentiment compartit per molts de nosaltres,els lectors d'aquest bloc, jejeje!!) nena stic super contenta i molt emocionada, es super genial que visqueu aquesta experiencia i, encara que no hi soc, puc sentir-vos molt aprop. La meva odiesa personal ( i la del Sergi, es clar!! amb IKEA va fenomenal. Ja tinc cadires!!!! jejejejee!!! en fi que mil, 2mil, 3mil mil.lions de petons i d'abraçades. Xaiaaaaaa!!! t'estimo. Imanol, te lo digo en voz bajita pa que no lo oiga naide... cuidaros mucho y vigilar con el dichoso picante, que ni me imagino como deben de oler buestros... gases!! jejjejej!!! A disfrutar parella!!!!!! muaaaaaaaaaaaaa!!!!

At 20:52, Anonymous Anónimo said...

Be sembla que s'estan complint els vostres desitjos d'inmersió a la societat hindú mes autentica. Quin grapat d'experiencies i veterania de mon acumulades en poc temps !!!
Ja sabreu trobar al mapa d'aqui un temps aquests pobles tant rars ?
Per el que dius sembla que la gent es força solidaria i ajuda amb el que pot.
Quin contrast que el que menys té es el que més dona !!!
En fí, tots pendents de les vostres vacances, amb enveja per la llibertat de moviments pero, aquest disabte pasat varem menjar amb le mare un "secreto" fet a la barbacoa que no t'el cambio per cap plat hindú.

Petons i abraçades

Mare i Pare

At 13:02, Anonymous Anónimo said...

Grans coses de tu, home. He llegit les teves coses abans i vostè és massa impressionant. M'encanta el que vostè ha arribat fins aquí, l'amor el que estàs dient i com ho diu. Vostè ho fa entretingut i que encara es fan per mantenir l'elegància. No puc esperar a llegir més de vostè. Això és realment un gran bloc.